onsdag 23 december 2015

Dan före dan

Oj nu hörrni börjar det bli spännande. Igår då vi öppnade adventskalendern återstod bara TVÅ luckor, och idag, tro det eller ej, lämnade det bara EN lucka kvar. För gossen som är lite äldre och fattar lite mer är spänningen stor. Vi kommer fira julen på tre olika ställen i år, först hemma, sen hemhemma o sen vid mitt bonushem. Mer perfekt än så kan det nog inte bli. 

Här hemma hade vi tänkt skippa jultomten, då det ändå kommer öppnas klappar på tre olika ställen. Men nej, de har pratat o väntat på tomten så länge nu så en liten tomte får det minsann lov o bli. Annars skulle nog besvikelsen bli stor. Men en tidig sådan kommer det bli, en som knacka på redan mitt i dagen. Men det skall bli så roligt! Vår egen första tomte, hem hemma hos oss! Ja, det får också mig att vänta lite extra på morgondagen. ;)

Nej nu blir det back to kitchen. Skall fixa ihop hemmagjord svampsallad och rosolli (nam) till kommande juldagar. Satsar mera på sånt istället i år då jag ännu inte förstått mig på lådor.

Vad är era favoriter på julbordet?!



2 kommentarer:

  1. Sålänge jag får julskinka med plommon och orotslåd är jag nöjd :) Men jag tar gärna lite fisk på tallriken också, som gravad lax, sillar och gravlaxsås :)

    God jul på er! :)
    (Nu finns inlägget om lotterivinsterna på bloggen...) ;)
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fisk är också gott på julbordet! Men här är nog skinka med hemmagjord svampsallad favoriten! :P

      Jee vad roligt att jag vann! Brukar ju aldrig vinna. Då blir det nog att planer in en date med mannen snart! Super, Tusen Tack! :D

      God fortsatt Jul på er också! Kram

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥