tisdag 29 december 2015

tacksam & rörd

TACK alla ni fina som förstår och sänder styrka via bloggosfären och irl. Verkligen. Blir så rörd och glad att det finns människor där ute som bryr sig. Det är det bästa med bloggandet. 

I don´t have to take this day all at once but rather one step, one breath at a time.

Många har frågat mig hur vi orkar, och tja, på nått vänster orkar man bara. Är det inte lite så hur vi mammor är? Man fixar det som man prövas för, och det stärks man också av. Och då känns ändå detta som en bråkdel om man jämför. Men det har nog tagit på krafterna en del ändå, speciellt innan vi hamnade in på barn avd. och jag trodde varje ljud från henne var tecken på att hon skulle dö typ. (Och, nej det var aldrig så illa, men mammanerverna är verkligen urskickliga på att spela spratt när man är oroad).

Och nej, tro mig, jag slutade inte amma för att få gå igenom detta ni ser på bilden nedan. Tärtom, för att kunna va den bästa mamman för alla mina tre barn, och det kunde jag inte när jag ammade. Fast endel säkert har svårt att förstå sig på det, men som bekant vet man inte hur nåns avtryck ser ut innan man satt på sig dennes skor.




Vill på samma gång påminna er om detta inlägg. Kanske lär det någon något.

Tack ännu alla ni fina som förgyller dessa mindre trevliga dagar vi går igenom. 

4 kommentarer:

  1. Sänder också styrka åt er! Ni har verkligen haft en tuff december och kämpat bra. Håller tummarna att ni får ett "friskt nytt år"!

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar!
    Gott nytt år Josefina! Kom presentkortet fram??
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kitty! Presentkortet kom fram och kunde inte ha kommit mer lägligt. Blir date-night med mannen såfort liten kryat. <3 Gott nytt år!

      Radera

Med överseende att du anger ditt namn eller din webbadress när du kommenterar. Tack! ♥